Συνέντευξη του Καλλίστρατου Γρηγοριάδη στο myota.gr

Συνέντευξη του Καλλίστρατου Γρηγοριάδη στο myota.gr

980 653 Γρηγοριάδης Καλλίστρατος - Δράση με γνώση

Ο Καλλίστρατος Γρηγοριάδης, Αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης – Ψηφιακής Πολιτικής – Καινοτομίας του Δήμου Βέροιας, μιλά στο myota.gr για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δήμου, τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται πλέον στους δημότες, αλλά και τον σχεδιασμό του δήμου για την επόμενη μέρα των «Έξυπνων Πόλεων».

κ. Γρηγοριάδη παρατηρούμε τον τελευταίο καιρό μια μεγάλη δραστηριότητα στον τομέα της Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο Δήμο Βέροιας. Ποια πιστεύετε ότι είναι τα πλεονεκτήματα;
Ο Δήμος Βέροιας στοχεύει στον εναρμονισμό με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που επεξεργάζεται έναν ψηφιακό μετασχηματισμό επωφελή για όλους.
Οι ψηφιακές λύσεις που θέτουν ως προτεραιότητα τον άνθρωπο ανοίγουν νέες προοπτικές για την κοινωνία, ενθαρρύνουν την ανάπτυξη αξιόπιστης τεχνολογίας, προωθούν μια ανοικτή και δημοκρατική κοινωνία και ευνοούν μια δυναμική και βιώσιμη οικονομία. Παράλληλα, συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την επίτευξη της πράσινης μετάβασης που αποτελεί βασικό μέλημα για την πολιτική που αναπτύσσει ο Δήμος Βέροιας.
Παρά τις δεδομένες και άνευ προηγουμένου διαταράξεις που βιώνουμε εξαιτίας της πανδημίας, ο Δήμος Βέροιας αναζητά τρόπους αντιμετώπισης των κρίσεων. Είμαστε προετοιμασμένοι και αξιολογούμε τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού και της διευρυμένης συνεργασίας.
Η λειτουργία των ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς όφελος των πολιτών και των δημοτικών υπαλλήλων έγκειται στην εμπιστοσύνη που πρέπει να αναπτύξουν οι πολίτες στα συστήματα αυτά, ενώ την ίδια ώρα απαιτείται υπεύθυνη χρήση των δεδομένων στις ψηφιακές πλατφόρμες και διασφάλιση της ποιότητας, της ασφάλειας και της εμπιστευτικότητας τους.

Ποιες είναι οι υπηρεσίες που παρέχετε ψηφιακά στους δημότες;
Στόχος της διοίκησης του Δήμου Βέροιας είναι να κάνει πιο εύκολη και γρήγορη την εξυπηρέτηση των δημοτών με τις υπηρεσίες του δήμου. Στο πλαίσιο αυτό, παρέχουμε στους συμπολίτες μας τις παρακάτω ψηφιακές πλατφόρμες:
• Ηλεκτρονικό ΚΕΠ – “myKEPlive”: Ο Δήμος Βέροιας εντάχθηκε στο πρόγραμμα “mykep live” του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι δημότες μπορούν να συναλλάσσονται με τα ΚΕΠ μέσω βιντεοκλήσης.
• Εφαρμογή Ηλεκτρονικών Ραντεβού: Οι δημότες κλείνουν τα ραντεβού τους με τις υπηρεσίες του Δήμου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας veria.irantevou.gr .
• Εφαρμογή app «Δήμος Βέροιας»: Δίνεται η δυνατότητα γρήγορης, εύκολης και ψηφιακής ενημέρωσης για τα νέα και τις ανακοινώσεις του δήμου βρίσκοντας παράλληλα χρήσιμες πληροφορίες μέσω της εφαρμογής «Δήμος Βέροιας». H εφαρμογή είναι διαθέσιμη δωρεάν σε φορητές συσκευές (κινητά τηλέφωνα, tablets κλπ) με λογισμικό ANDROID και iOS.
• Ηλεκτρονική εξυπηρέτηση Δημοτών και Επιχειρήσεων: Μέσω της πλατφόρμας veria.digitalcert.gr οι δημότες έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αιτήματα εξυπηρέτησης, να επισυνάψουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και εν τέλει να εξυπηρετηθούν, παραλαμβάνοντας ηλεκτρονικά στο προσωπικό τους αποθετήριο τα έγγραφα που εκδίδονται από τις υπηρεσίες, χωρίς να χρειαστεί να προσέλθουν στα γραφεία των Υπηρεσιών.
Η στρατηγική του ψηφιακού μετασχηματισμού έχει σκοπό να αποδώσει ψηφιακά οριζόντια εργαλεία σε όλους τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αφήνοντας το περιθώριο σε κάθε πόλη ή κοινότητα να επιλέξει εκείνη την ειδική ψηφιακή στρατηγική που εξυπηρετεί περισσότερο τις τοπικές ανάγκες.

Ποια είναι η διαδικασία των ψηφιακών ραντεβού;
Κορυφαία προτεραιότητα για τον Δήμο Βέροιας αποτελεί η ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών του δήμου, ώστε να μειώσουμε το χρόνο εξυπηρέτησης των πολιτών, αλλά και το συνωστισμό στις δημοτικές υπηρεσίες προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι οι πολίτες θα εξυπηρετούνται ταχύτερα, αποτελεσματικότερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Συγκεκριμένα, οι πολίτες που επιθυμούν να προσέλθουν σε υπηρεσίες του Δήμου για να διεκπεραιώσουν υποθέσεις τους μπορούν εύκολα και γρήγορα να κλείνουν τα ραντεβού τους με τις υπηρεσίες του Δήμου, μέσα από τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση veria.irantevou.gr .
Ο ενδιαφερόμενος κάνοντας χρήση των κωδικών taxisnet που διαθέτει μπορεί να επιλέγει από τη διαθέσιμη λίστα την υπηρεσία για την οποία θέλει να εξυπηρετηθεί, να ενημερώνεται για τα έγγραφα ή τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να έχει μαζί του και να διευκρινίζει χρήσιμες πληροφορίες.
Η πλατφόρμα ηλεκτρονικών ραντεβού του Δήμου Βέροιας φέρνει το δήμο ακόμα πιο κοντά στον πολίτη, ανταποκρινόμενο, ταυτόχρονα, στις νέες ανάγκες που προκύπτουν λόγω της πανδημίας.

Θα θέλατε λίγο να μας περιγράψετε τη διαδικασία των πιστοποιητικών και τα οφέλη που έχει ο δημότης;
Με την πλατφόρμα veria.digitalcert.gr ενισχύουμε σημαντικά τη δυνατότητα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων που καθημερινά απευθύνονται στις συγκεκριμένες Διευθύνσεις του Δήμου Βέροιας, κάνοντας πιο εύκολες και γρήγορες τις συναλλαγές των πολιτών με τις υπηρεσίες.
Μπαίνοντας στη συγκεκριμένη σελίδα δημότες και επιχειρήσεις μπορούν και λαμβάνουν πιστοποιητικά και βεβαιώσεις από το σημείο όπου βρίσκονται, χωρίς να χρειαστεί να προσέλθουν στα γραφεία των Υπηρεσιών.
Συνολικά στην πλατφόρμα έχουν ενσωματωθεί 34 υπηρεσίες οι οποίες αφορούν τις παρακάτω Διευθύνσεις:
• Διεύθυνση Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης, που περιλαμβάνει το Τμήμα Αδειών Εμπορίου & Καταστημάτων
• Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, με το Τμήμα Δημοτικών Προσόδων
• Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών, με το Τμήμα Δημοτικής Κατάστασης
• Διεύθυνση Πολεοδομίας, με το αρμόδιο Πολεοδομικό Τμήμα.
Η διασύνδεση με την ηλεκτρονική πλατφόρμα γίνεται εύκολα με χρήση των κωδικών του taxisnet από τον υπολογιστή, το κινητό ή το τάμπλετ. Όλοι έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν την αίτηση που επιθυμούν μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, να ενημερωθούν άμεσα και να λάβουν το πιστοποιητικό ή το έγγραφο από τον αρμόδιο υπάλληλο μέσω της ψηφιακής θυρίδας που δημιουργείται.

Το Υπουργείο Εσωτερικών έχει κάνει πρόκληση χρηματοδότησης προς τους δήμους για την Ψηφιακή αναβάθμιση. Εσείς ποια πρόταση προγραμματίζετε να καταθέσετε;
Με μεθοδικότητα προετοιμάζουμε την πρόταση χρηματοδότησης που θα καταθέσει ο δήμος για τις δράσεις της «Έξυπνης Πόλης και του Ψηφιακού Μετασχηματισμού των Υπηρεσιών του Δήμου» στο πλαίσιο της Πρόσκλησης ΑΤ08 του Προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης».
Στόχος μας είναι ο Δήμος Βέροιας να ανταποκριθεί στην πρόκληση του 21ου αιώνα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Πρόκληση η οποία περιλαμβάνει μία πιο διαδραστική – και με μεγαλύτερη απόκριση διοίκηση της πόλης. Απώτερος σκοπός μιας «Έξυπνης Πόλης», που θέλουμε να είναι η πόλη της Βέροιας, είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών στο πλαίσια της βιώσιμης ανάπτυξης, η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και του αγροτικού κλάδου.
Επιδίωξή μας είναι να περάσει ο Δήμος Βέροιας στην επόμενη μέρα, στην επόμενη γενιά έξυπνων πόλεων, με όραμα και στρατηγική, αναζητώντας συνεχώς σύγχρονες και καινοτόμες ιδέες.